Eladó katamarán

18 lábas Prindle 18-2-es katamarán (450e Ft).

Ez egy nagyon gyors, svertes sportkatamarán. 5,5 méter hosszú, 2,6 méter széles. Teljes névleges vitorlafelülete 21,6 négyzetméter. Ennek ellenére ez a kategória még vitorlás vízi sporteszköznek minősül, azaz kezeléséhez nem szükséges sem hajóvezetői jogosítvány, sem pedig a hajó lajstromozása.

Szaktudás azonban igen! Szükség esetén ez megszerezhető tanfolyamunkon vagy más szakszerű oktatási központban. Ezt nem érdemes félvállról venni mert egy ilyen rohanógéppel nagy galibát lehet okozni. Egyébként nagyon kezes darab._DSC_0440

Versenyszemélyzete két felnőtt, hobbi célra azonban négy felnőtt személlyel is könnyedén elboldogul. A hagyományos (tengelyen felbillenő) uszonymechanizmus lehetővé teszi hogy a penge-jellegű svertekkel felszerelt hajókkal ellentétben stresszmentesen vitorlázhassunk vele sekély vízben is, hiszen nem fogjuk letörni. Ugyanez érvényes természetesen a kormánylapra. Ezért a hajó minimális merülését (15 cm) könnyedén ki tudjuk használni. Teljesen kinyitott uszonyokkal maximális merülése 63 cm.

A hajó teljesen menetkész. A felszerelés egyes részei erősen használtak (pl. trambulin), egyes részei pedig újak vagy újszerűek (pl. sójakocsi, vitorlázat, ponyva).

 

WP_20170729_17_16_43_Pro

A régi gyári nagyvitorla már nagyon ringyrongy volt, ezért nemrég lecseréltük. A jelenlegi nagyvitorla egy Tornádó katamaránról került rá, ezért van rajta a Tornádó jele – ez az egyetlen nem gyári megoldás a hajón. A gyári méretnél a mostani nagyvitorla kb. fél négyzetméterrel kisebb lett, mivel a Tornádó nagyvitorla gyárilag kisebb denevérrel rendelkezik. Az átalakítást a Tuss vitorlavarró műhelyben végezték, a végeredmény kiváló lett, a szép profilját megtartó vitorla tökéletesen illeszkedik a rudazathoz, a hajó menettulajdonságait nem befolyásolta, sőt talán erősebb szélben egy kicsit stabilabban lehet vele menni (lásd a képeket).

A hajó megtekinthető Balatonföldváron, előre egyeztetett időpontban. Részletes információk telefonon: 0036706008651.

Mi magunk videót még nem készítettünk menet közben, az érdeklődők itt láthatnak pár youtube-felvételt: